Skip to content

Har du nogen sinde tænkt over hvordan data bevæger sig rundt i dit virksomhed?

Vi ved jo godt hvordan kunderne kommer i kontakt med os, men bør vi overveje om der er noget der skal gemmes eller slettes med det samme?

Generelt kan man sige at hvis man har fået lov til at have data f.eks.

  • ved tilmelding til nyhedsbrev
  • ved køb, hvor man skal levere en varer eller service
  • ved garanti (måske helt op til 10 år?)

så må man gemme data så længe

  • som loven kræver
  • så længe man har brug for data eller
  • indtil kunden kræver data slettet.

Loven er selvfølgelig over kundens krav, men måske man kan slette noget af det.

I mindre virksomheder er det ikke så snørklet, så lad os komme igang.

Indhold

Vi ser på DIN virksomhed helt konkret

  • Hvordan bevæger persondata sig rundt i firmaet?
  • Hvordan kommer data ind (kundehenvendelser)?
  • Sletter I selv data f.eks. fra jeres telefoner? (SMS og kontaktpersoner)
  • Hvornår sletter i data?

Jeg har lavet nogle skabeloner som udgangspunkt, så vi ikke skal begynde helt forfra. Vi tilpasser skabelonen, så den viser hvordan din virksomhed håndterer data, så du kan dokumentere dine overvejelser og beslutninger.

Vi har 3 yderligere pakker der dækker

Ring 21 16 00 70 eller kontakt mig via kontaktformularen/email.


Koncept

Mit koncept er, at jeg hjælper dig i gang.
Det er stadig dit ansvar at dit firma overholder loven.

Priser kan du se i oversigten over pakkerne

Back To Top